14 March 2011

Επίσκεψη κατ'οίκον κατά παραγγελία εργοδότη;

Μπορεί ιδιώτης εργοδότης να στείλει ιδιώτη Ιατρό για επίσκεψη κατ’οίκον σε εργαζόμενο χωρίς την θέληση του εργαζόμενου;

Την Παρασκευή πριν το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, μου τηλεφώνησε ο διευθυντής του τοπικού υποκαταστήματος μιας μεγάλης επιχείρησης. Μου είπε ότι υποψιάζεται πως ένας εργαζόμενος λέει ψέματα: Ο εργαζόμενος, του είχε πει ότι πρέπει να μείνει στο σπίτι λόγω ασθενείας. Μάλιστα ο διευθυντής υποψιαζόταν ότι ο εργαζόμενος έλειπε στο εξωτερικό. Ο διευθυντής, μου ζήτησε να πάω ως ιδιώτης ιατρός που θα τον πληρώσει η επιχείρηση για να διαπιστώσω αν όντως ο εργαζόμενος είναι άρρωστος όπως είχε δηλώσει στον εργοδότη του.

Η όλη κατάσταση με προβλημάτισε και ζήτησα να το σκεφτώ λίγο. Πήρα τηλέφωνο σε δύο εύστροφους φίλους που ο ένας είναι Γενικός Ιατρός σε άλλο νομό, και η άλλη δικηγόρος. Αφού άκουσα και συνδύασα τις γνώμες και των δύο κατέληξα στο εξής:

Πήρα τηλέφωνο τον διευθυντή και του είπα να επικοινωνήσει με τον νομικό σύμβουλό (δικηγόρο) της επιχείρησης, για να δουν αν στην συλλογική σύμβαση εργασίας των εργαζομένων στην επιχείρηση προβλέπεται να μπορεί η επιχείρηση να στείλει δικό της ιατρό για επίσκεψη κατ’οίκον σε εργαζόμενο, παρά την θέληση του εργαζόμενου.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει νομικό κώλυμα για κάτι τέτοιο, ζήτησα να έχω μια έγγραφη εξουσιοδότηση από την επιχείρηση ότι μου ζητά να κάνω αυτή την επίσκεψη κατ’οίκον.

Εκτός αυτού ζήτησα να με ακολουθήσει στο σπίτι του εργαζόμενου και ο διευθυντής του τοπικού καταστήματος ή κάποιος άλλος εκπρόσωπος της επιχείρησης ώστε να είναι ξεκάθαρο στον εργαζόμενο ότι ενεργώ σαν αντιπρόσωπος της επιχείρησης (αλλιώς υπήρχε κίνδυνος να με μηνύσει ο εργαζόμενος για παραβίαση ιδιωτικού ασύλου).

Τελικά μου πήρε τηλέφωνο ο διευθυντής της επιχείρησης και μου είπε ότι η επίσκεψη κατ’οίκον ακυρώνεται.


Αργυρίου Αργύριος
Ιδιώτης Γενικός – Οικογενειακός Ιατρός,
Καβάλα.

No comments: