16 March 2008

Πώς έβλεπα την δουλειά μου στο ΙΚΑ.

Στις 31.05.2006 (περίπου δηλαδή ένα εξάμηνο μετά από τον επαναπατρισμό μου στην Ελλάδα από την Σκανδιναβία) έγραψα τα παρακάτω στο φόρουμ της Ένωσης των Ελλήνων Γενικών Οικογενειακών Ιατρών, σχετικά με το πώς έβλεπα την δουλειά μου στο ΙΚΑ :


Γενικά / Γενική συζήτηση / Απ: "ΜΙΣΟ ΛΕΠΤΟ ΝΑ ΕΚΤΥΠΩΣΩ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΑΣ!"... Πόσο απέχουμε από αυτή την κατάσταση
στις: Μάιος 31, 2006, 20:08:56

Συνάδελφοι συζητάτε για ένα θέμα που με αγγίζει και με πονάει και εμένα πολύ.

Καταρχήν να συστηθώ γιατί δεν έχω ξανασυμμετάσχει σε συζήτηση εδώ σε αυτό το Φόρουμ. Λέγομαι Αργύρης Αργυρίου και γεννήθηκα το 1968 στην Χρυσούπολη Καβάλας. Σπούδασα Ιατρική στην Σουηδία και έκανα αγροτικό εκεί καθώς επίσης και ειδικότητα Γενικής Ιατρικής. Μετά δούλεψα σαν ειδικός Γενικής Ιατρικής στην Σουηδία αλλά και στην Νορβηγία.

Εδώ και ένα εξάμηνο περίπου, εργάζομαι στο ΙΚΑ Καβάλας.Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα όταν άρχισα να δουλεύω στο ΙΚΑ ήταν ακριβώς ότι πάνω από το 80% της εργασίας μου ήταν το να ανανεώνω παλιές συνταγές ασθενών.

Αυτή λοιπόν τη δουλειά που εδώ την κάνω από τις 08.00 έως και τις 13.00 την έκανα στην Σουηδία και στην Νορβηγία από τις 08.00 μέχρι και τις 09.00 με την βοήθεια του υπολογιστή. Όχι μόνο προλάβαινα τότε να εξυπηρετώ περισσότερους ασθενείς αλλά οι συνταγές έβγαιναν ευανάγνωστες και ήταν καταχωρημένες στον υπολογιστή εύκολες και για στατιστική επεξεργασία αν χρειαζόταν.

Πώς ακριβώς δούλευα λοιπόν εκεί με την συνταγογράφηση παλιών συνταγών;
(μιλώ για την Σουηδία αλλά και για την Νορβηγία).
Πηγαίναμε στο Κέντρο Υγείας λίγο πριν τις 08.00.
Από τις 08.00 μέχρι και τις 09.00 καθόμουν στο Ιατρείο μου μπροστά στον υπολογιστή μου όπου ήταν αποθηκευμένοι οι φάκελοι των ασθενών μου. Έβαζα στα αυτιά μου ακουστικά σαν αυτά που έχουν οι DJ, συνδεδεμένα με το τηλέφωνο για να μην κουράζομαι να κρατώ στα χέρια μου το ακουστικό. Οι ασθενείς που ήθελαν να ανανεώσουν την συνταγή τους μόνο, και δεν χρειαζόταν εξέταση, ήξεραν ότι αυτό μπορούσε να γίνει τηλεφωνικά από τις 08.00 μέχρι και τις 09.00 και μου τηλεφωνούσαν. Έμπαινα στον φάκελό τους έβλεπα τα φάρμακα τους και αν θεωρούσα ότι η συνταγή μπορούσε να ανανεωθεί μόνο με βάση αυτά που μου έλεγαν από το τηλέφωνο, μάρκαρα τα φάρμακα που ήθελα και εκτύπωνα τις αντίστοιχες συνταγές. Έβαζα μια υπογραφή και μετά τις 09.00 ερχόταν μια γραμματέας που έπαιρνε τις συνταγές του κάθε ασθενούς, τις έβαζε σε φακέλους και τις έστελνε στα σπίτια τους. Έτσι μετά τις 09.00 είχαμε τον χρόνο να ασχοληθούμε με καθαρή ιατρική πλέον.

Γενικά νομίζω ότι το πιο σημαντικό πράγμα για βελτιωθεί η ποιότητα παροχής υπηρεσιών Υγείας στην Ελλάδα είναι η ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗ.

Μετά τιμής,


Αργύρης Αργυρίου
http://www.argiriou.se

Συνεχίζοντας τις εντυπώσεις μου από την μηχανοργάνωση στην Σουηδία θα έπρεπε ίσως να πω και για μια αστοχία των Σουηδών:
Άφησαν το κάθε Κέντρο Υγείας και Νοσοκομείο να επιλέξει το δικό του λογισμικό χωρίς να λάβουν υπ’ όψη ότι πολλά από αυτά τα λογισμικά δεν είναι συμβατά μεταξύ τους.
Το αποτέλεσμα είναι ότι δεν μπορούν να επικοινωνήσουν ηλεκτρονικά όλα τα Κέντρα Υγείας και τα Νοσοκομεία μεταξύ τους. Αυτό συνεπάγεται πολύ κόπο και παραπανίσια εργασία. Π.χ. τα εργαστηριακά που έρχονται από το Νοσοκομείο, ή τα εξιτήρια ασθενών από το Νοσοκομείο, πρέπει να καταχωρηθούν με το χέρι στον ηλεκτρονικό φάκελο του ασθενούς στο Κέντρο Υγείας. Και το αντίστροφο: Πολλές πληροφορίες που υπάρχουν στον ηλεκτρονικό φάκελο του ασθενούς στο Κέντρο Υγείας και που θα μπορούσαν να είναι πολύ χρήσιμες στους Νοσοκομειακούς Ιατρούς που αναλαμβάνουν ένα ασθενή, πηγαίνουν άχρηστες γιατί οι γιατροί του Νοσοκομείου δεν μπορούν να δουν τον φάκελο του ασθενούς στο Κέντρο Υγείας.
Πρόσφατα διάβασα ότι το Σουηδικό Κράτος προτίθεται να δώσει ένα πολύ μεγάλο κονδύλι ώστε Κέντρα Υγείας και Νοσοκομεία να αποκτήσουν λογισμικά που είναι συμβατά μεταξύ τους.

Συναδελφικά,


Αργυρίου Αργύρης
www.argiriou.se

No comments: