06 July 2008

Το Sintrom δεν είναι απλά ένα φάρμακο.


Από την εμπειρία μου:


Όταν συναντάς για πρώτη φορά έναν Ασθενή που έρχεται για ανανέωση συνταγογράφησης και μέσα στα φάρμακά του έχει το αντιπηκτικό Sintrom ( acenocoumarol ) μη ξεχάσεις τότε να τον ρωτήσεις με τι δοσολογία παίρνει το Sintrom, πόσο συχνά ελέγχει το αίμα του με την εξέταση INR, και ποιος Γιατρός έχει αναλάβει να του λέει κάθε φορά την καινούρια δοσολόγηση αυτού του φαρμάκου.


Μου έχουν τύχει αρκετοί Ασθενείς που νομίζουν ότι το Sintrom το παίρνει κανείς εφ όρου ζωής με σταθερή δοσολογία …


Σε περίπτωση που έχεις αναλάβει εσύ την θεραπεία με Sintrom τότε παρακάλεσε τον Ασθενή να αγοράσει ένα τετράδιο που θα το έχει ειδικά για το Sintrom. Εκεί θα γράψει αρχικά ο Γιατρός, την διάγνωση για την οποία παίρνει ο ασθενής το Sintrom, για πόσο καιρό θα κρατήσει η θεραπεία, και σε ποιό θεραπευτικό εύρος του INR πρέπει να στοχεύουμε. Ο Ασθενής θα γράφει επίσης κάθε μέρα την ποσότητα του Sintrom που πήρε, καθώς και τις τιμές του INR όταν κάνει τέτοια εξέταση. Τότε είναι πολύ πιο εύκολο για τον Γιατρό να αποκτήσει μια εμπειρική ιδέα του πόσο Sintrom χρειάζεται ο Ασθενής για να είναι το INR σε θεραπευτικά επίπεδα. Μετά γράφει ο Γιατρός ή ο Ασθενής στο τετράδιο τη νέα δοσολογία και το πότε πρέπει να γίνει η επόμενη εξέταση INR.


Αν ο Ασθενής δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερη τάξη, τότε θα πρέπει ίσως να αναθεωρηθεί η απόφαση να παίρνει Sintrom. Τις πρώτες εβδομάδες της θεραπείας με Sintrom καλύτερα να ελέγχει κανείς το INR λίγο πιο συχνά παρά λίγο ποιο αραιά…


Τις πρώτες 2 – 3 εβδομάδες το ελέγχω σχεδόν κάθε 3 – 4 ημέρες και σιγά σιγά αραιώνω τα διαστήματα. Τις πιο πολλές φορές το θεραπευτικό εύρος του INR ορίζεται να είναι μεταξύ 2 και 3. Εγώ προτιμώ να είμαι λίγο πιο χαμηλά στο INR παρά λίγο πιο ψηλά…


Το Sintrom δεν είναι απλά ένα φάρμακο:
Οι ασφαλιστικές δικλίδες για την σωστή χορήγηση του, απεικονίζουν κατά την γνώμη μου με αρκετά αξιόπιστο τρόπο την ποιότητα παροχής Υγειονομικών υπηρεσιών σε μια χώρα.

9 comments:

Anonymous said...

Σε ηλικιωμένους αρθενείς με διατεταμένες καρδιακες κοιλότητες και επεισόδια κολπικής μαρμαρυγής, οι μελέτες έδειξαν ότι είναι εξίσου αποτελεσματικό (και ταυτόχρονα ασφαλέστερο, όσο αφορά τα αιμορραγικά επεισόδια)να χρησιμοποιείς τον κάτωθι σταθερό συνδυασμό:
Salospir 100 1x1
Sintrom 1/4x1

Φιλικά Βασίλης

Argiriou Argirios said...

Σε ευχαριστώ Βασίλη για το ουσιαστικό σχόλιο σου γιατί έτσι μπορούμε να γλυτώσουμε ίσως από τις ανεπάλληλες μετρήσεις του INR σε αυτούς τους Ασθενείς.

Anonymous said...

Η μητέρα μου πάσχει από κολπική μαρμαρυγή, υπέρταση, και φλεβική ανεπάρκεια των κάτω άκρων. Εδώ και χρόνια λαμβάνει SINTROM, MODURETIC, COZAAR & LOBIVON για την υπέρταση και καρδία.

Στα μέσα Οκτώβρη, πήγε σε αγγειοχειρούργο για την φλεβική ανεπάρκεια και της έδωσε επιπλέον PLAVIX & CYCLO 3 FORT. Επίσης της μείωσε το SINTROM σε 1/4x1 για 2 εβδομάδες γιατί το INR ήταν 3,50 και ζήτησε να τον ενημερώσει για την τιμή του INR στο τέλος των 2 εβδομάδων. Όταν τον ενημέρωσε ότι η τιμή του INR μετά το πέρας των 2 εβδομάδων είχε πέσει στο 1,86 της είπε να συνεχίσει να παίρνει 1/4x1 για άλλες 2 εβδομάδες! Ενημερώσαμε τον καρδιολόγος της και άλλαξε την δοσολογία σε ενναλάξ 1/4x1, 1/2x1.

Σε άλλο αγγειοχειρούργο που πήγαμε πριν μερικές ημέρες της είπε να διακόψει το PLAVIX γιατί μπορεί να προκαλέσει αιμοραγία. Επίσης είπε ότι όταν κάποιος ασθενής λαμβάνει SINTROM δεν πρέπει να λαμβάνει και PLAVIX.

Από τότε δεν έχει πάρει το PLAVIX αλλά ανησυχώ γιατί ο πρώτος αγγειχειρούργος είναι καθηγητής και έχει καλή φήμη.

Ποιόν να πιστέψω;

Μήπως θα πρέπει να ζητήσουμε και τρίτη γνώμη;

Ευχαριστώ πολύ.

Σοφία Μιχαηλίδου

Argiriou Argirios said...

Νομίζω και εγώ ότι το να δώσουμε Plavix σε ένα ασθενή που ήδη παίρνει Sintrom είναι υπερβολή.

Anonymous said...

Σας ευχαριστώ πολύ.

Σοφία Μιχαηλίδου

Anonymous said...

Δεδομένου οτι είμαι ένα άτομο που χρησιμοποεί Sintrom εδώ και χρόνια, θα ήθελα να πώ οτι τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όσο παρουσιάζονται. Ναι θέλει προσοχή ναι έχει περιορισμούς αλλά μαθάίνεις να ζεις με αυτό και γίνεται πλέον ρουτίνα. Εγώ ξεκίνησα να παίρνω Sintrom πριν 5 χρόνια και θα είμαι σε αντιπηκτική αγωγή μονίμως( στα 25 έπαθα θρόμβωση σε τρία σημεία στο κεφάλι και οι γιατροί θέλουν να αποφύγουν κάποια μελλοντική επανάληψη, οπότε...)Έχω πάψει να κάνω εξετάσεις στο νοσοκομείο αφού μου θύμιζε πάντα το οτι είμαι άρρωστη και προτιμώ ενα ιδιωτικό ιατρείο που επέλεξα κατόπιν σύγκρισης των αποτελεσμάτων με αυτών του νοσοκομείου. Δεν παίρνω τηλέφωνω σε γιατρό για ρύθμιση δοσολογίας όταν έχω σκαμπανεβασματα στην INR γιατί έχω μάθει πλέον να το κάνω μόνη μου. Αποφεύγω το αλκοόλ αλλά αν θελήσω και η ΙΝR το επιτρέπει μπορεί και να το παρακάνω. Το ίδιο και στη διατροφή προσέχω να μην τρώω λαχανικά αλλά δεν τα έχω καταργήσει κιόλας. Και δεν έχω κανενα βιβλιαράκι που να γράφω δοσολογίες και ΙΝR. Ναι το Sintrom δεν είναι ένα απλό φάρμακο όμως καλό θα είναι να αποφεύγονται οι υπερβολές γιατί τρομοκρατούν τους μακροχρόνιους χρήστες. Όπως συνέβη και σε εμένα στην αρχή. Καλό θα ήταν οι γιατροί να απλοποιούν τα πράγματα και όχι να επιβαρύνουν ψυχολογικά κι άλλο τον ασθενή.

Φιλικά
Μαρία

Argiriou Argirios said...

Μαρία εσύ τα βλέπεις από την μεριά του Ασθενούς εγώ από την μεριά του Ιατρού.

Ίσως να έχουμε και οι δυό μας δίκιο.

Anonymous said...

ποιο αλλο φαρμακο μπορει να χρησιμοποιηθει με το plavix χωρις να δημιουργουνται αιμοραγιες σε ασθενη με κολπικη μαρμαρυγη;μιλησα με εναν καρδιολογο και μου ειπε για καποιο φαρμακο το οποιο δεν εχει κυκλοφορησει ακομα στην ελλαδα.δεν θυμαμαι ομως την ονομασια.αν σταματησει η χρηση του σιντρομ για 5 μερες τι μπορει να συμβει;

Argiriou Argirios said...

Ας υποθέσουμε ότι απαντώ στο ερώτημά σου.

Θα με επιστεφτείς χωρίς να με έχεις δεί ποτέ σου;

Παρακαλώ για προσωπικά σας προβλήματα υγείας να απευθύνεσθε δια ζώσης στον γιατρό που ξέρετε και εμπιστεύεστε.