Υπάρχουν ασθενείς που συμπεριφέρονται με άσχημο τρόπο, σε προσβάλλουν, σε βάζουν συστηματικά να ξεπερνάς τους κανόνες σου και γενικά σε κάνουν να αισθάνεσαι άσχημα σαν θεραπευτής. Είναι συνήθως από αυτούς οι οποίοι αλλάζουν συχνά Ιατρούς. Το δίλημμα σου τότε, ιδιαίτερα σαν ιδιώτης Ιατρός, είναι αν πρέπει να διώξεις ένα τέτοιο ασθενή ή όχι. Σαν ιδιώτης θέλεις να έχεις όσο το δυνατόν περισσότερους "πελάτες". Από την άλλη, άνθρωποι είμαστε και εμείς και έχουμε τα όριά μας. Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να κάνουμε υπομονή, αλλά από ένα σημείο και πέρα, δεν πρέπει κρατάμε έναν ασθενή που μας κάνει σαν θεραπευτές να αισθανόμαστε άσχημα. Τέτοιοι ασθενείς, μας κάνουν κακό στην ψυχολογία μας, και κινδυνεύουμε να ξεσπάσουμε σε άλλους ανθρώπους που δεν μας φταίνε σε τίποτε, άσε που αν χαλάσει η διάθεσή μας δεν ήμαστε τόσο καλοί θεραπευτές για τον επόμενο ασθενή που θα μας επισκεφτεί, και έτσι κινδυνεύουμε να χάσουμε άλλους ασθενείς.
Το θέμα είναι πώς να μάθουμε να λέμε όχι και με τον τρόπο μας να διώχνουμε ένα τέτοιο ασθενή, αλλά με τέτοιο ανεπαίσθητο τρόπο, ώστε να μην γίνεται εχθρός μας και αρχίσει να μιλά άσχημα για εμάς. Κατ’αρχήν είναι σημαντικό να εντοπίζουμε έναν τέτοιο ασθενή ώστε την επόμενη φορά που θα έρθει να είμαστε προετοιμασμένοι. Δεν χάνουμε την ψυχραιμία μας και παλεύουμε να είμαστε πάντα ήρεμοι. Με χαμόγελο περιγράφουμε τους όρους μας και τολμάμε να λέμε με ήρεμο αλλά αποφασιστικό τρόπο όχι εξηγώντας το γιατί. Ποτέ δεν καταφεύγουμε σε προσωπικούς χαρακτηρισμούς. Μερικές φορές όμως μπορούμε να προφασιστούμε ότι δεν είμαστε οι ειδικοί στο πρόβλημά του και τον παραπέμπουμε σε άλλες ειδικότητες..
16 March 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment