05 December 2008

Άρρωστος ή Ασθενής;


Ίσως να είμαι εγώ ο παράξενος: Πάντως κάθε φορά που ακούω κάποιον ομιλητή σε Ιατρικό συνέδριο να χρησιμοποιεί την λέξη Άρρωστος αντί της λέξεως Ασθενής ξινίζω.

Η λέξη Άρρωστος ακούγεται στα αυτιά μου πιο βαριά από την λέξη Ασθενής. Η λέξη Άρρωστος με παραπέμπει κυρίως σε μια μηχανική/σωματική ανισορροπία στην Υγεία αυτού που έχουμε μπροστά μας.

Η λέξη Ασθενής πάλι μου φαίνεται πιο γενική αλλά και πιο κοντά στην πραγματικότητα του Οικογενειακού Ιατρού τουλάχιστον: Συμπεριλαμβάνει και αυτούς που ίσως δεν έχουν καμιά αρρώστια, απλώς βρίσκονται μπροστά μας για διάφορους λόγους που εκτός από σωματικοί, μπορεί να είναι οικονομικοί, εργασιακοί, οικογενειακοί ή ψυχολογικοί. Η λέξη Ασθενής επίσης, μου φαίνεται πιο γλυκιά και τρυφερή γιατί μου θυμίζει ότι τις πιο πολλές φορές αυτός που έχουμε μπροστά μας βρίσκεται σε ασθενέστερη / μειονεκτικότερη θέση από τον Γιατρό του.

Βέβαια η επιλογή της λέξης Άρρωστος αντί της λέξεως Ασθενής από τους ομιλητές των σπονσαρισμένων από φαρμακευτικές εταιρείες συνεδρίων, ίσως να μην είναι τυχαία. Ίσως να γίνεται ασυναίσθητα στην προσπάθεια να πετύχουν τον στόχο τους: Να μας πείσουν δηλαδή ότι αρκεί μια φαρμακευτική ουσία για να λύσουμε το πρόβλημα του Άλλου.

No comments: